ozdobnik

KOMUNIKAT

Szanowni Państwo,
w trosce o wspólne bezpieczeństwo, ze względu na zagrożenie COVID-19, Zarząd Spółdzielni podjął decyzję o zamknięciu od dnia 13.10.2020 r. do odwołania biura Spółdzielni, a tym samym ograniczenia bezpośredniej obsługi interesantów.

Jesteśmy cały czas do Państwa dyspozycji za pośrednictwem komunikacji telefonicznej oraz elektronicznej. Przypominamy, że pracownicy Spółdzielni pracują w godzinach od 8:00 do 16:00 – w poniedziałki oraz 7:00 do 15:00 w pozostałe dni robocze.

Zapraszamy do kontaktu:

  • email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • sekretariat tel.: 95 7479 113
  • Dział Techniczny tel.: 95 7461 095
  • Księgowość tel.: 95 7461 074

oraz za pośrednictwem tradycyjnej poczty czy skrzynki pocztowej, która znajduje się przy wejściu do biura Spółdzielni.

Dodatkowo informujemy, że w pilnych przypadkach wymagających przyjęcia interesanta w biurze Spółdzielni, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się, będzie możliwość osobistej obsługi. Jednakże petenci, którzy nie zastosują się do zasad bezpiecznego zachowania na czas epidemii ogłoszonych przez Ministerstwo Zdrowia, tj. zakładania w przestrzeni publicznej maseczek zasłaniających usta i nos, dezynfekcji rąk, a także zachowania 2 m dystansu społecznego, nie będą obsługiwani.

ozdoba strony

OGŁOSZENIE

 

Uprzejmie informuję, że w najbliższą sobotę,

tj. 30 maja br. (sobota) biuro Spółdzielni będzie czynne w godz. 7:0015:00.

 

Natomiast w dniu 12 czerwca br. (piątek ) biuro Spółdzielni będzie nieczynne.

 

Za ewentualne utrudnienia związane z powyższym, przepraszamy.

 

 

 

 

ozdobnik strony

W nawiązaniu do pism PWK „Płonia” w Barlinku przesłanych użytkownikom lokali spółdzielczych w sprawie rozwiązania umów na dostawę wody i odbioru ścieków oraz rozliczeń, Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „PIAST” w Barlinku wyjaśnia:

 

  1. W ugodzie sądowej oraz porozumieniu Spółdzielnia zobowiązała się do zawarcia umów na poszczególne nieruchomości, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r., poz. 1437 ze zm. ) oraz wymiany wodomierzy lokalowych do 31. marca 2020 r. Natomiast do czasu wejścia w życie wymienionych umów PWK „Płonia” zobowiązała się do rozliczania na dotychczasowych zasadach.
  2. Zgodnie z wyborem dokonanym przez członków podczas ubiegłorocznego Walnego Zgromadzenia, Spółdzielnia rozliczać się będzie za dostawę wody i odbiór ścieków z PWK „Płonia” na podstawie wskazań wodomierza głównego oraz rozliczać koszty między użytkowników lokali na podstawie wskazań wodomierzy lokalowych.
  3. Umowa zawarta z firmą Apator, wykonawcą wymiany wodomierzy i wykonania pierwszego radiowego odczytu wskazań wodomierzy lokalowych przewidywała zakończenie robót do końca marca br. Zaawansowanie robót wskazywało na dotrzymanie terminu zakończenia robót.
  4. Ze względu na pandemię COVID-19 wykonywanie robót wstrzymano w dniu 16. marca br. w godzinach rannych. Zarówno Wykonawca jak i Spółdzielnia wspólnie doszli do wniosku, że dalsze kontynuowanie robót i ciągłe przemieszczanie się pracowników między lokalami stwarza realne zagrożenie dla mieszkańców. W dniu 20. marca br. weszło w życie Rozporządzenie Ministra Zdrowia w sprawie ogłoszenia stanu epidemii. Wprowadzone ograniczenia są powszechnie znane i nie ma potrzeby ich omawiania.
  5. Ze względu na pandemię również kierownictwo Wykonawcy, tj. firmy Apator-Poznań wprowadziło ograniczenia w firmie, polegające m.in. na zakazie wyjazdu pracowników w delegacje, co uniemożliwiło wykonanie odczytów radiowych wodomierzy lokalowych.
  6. Zarząd Spółdzielni dwukrotnie wystąpił do PWK „Płonia” z prośbą o przesunięcie terminu wejścia w życie zawartych umów, do momentu umożliwiającego zakończenie robót i dwukrotnie otrzymaliśmy odmowę. Prezes PWK „Płonia” również z dniem 16. marca br. wprowadził daleko idące ograniczenia w funkcjonowaniu Przedsiębiorstwa.
  7. Po dwudziestym kwietnia br. mieszkańcy masowo zaczęli informować administrację Spółdzielni o otrzymanych pismach od PWK „Płonia” o rozwiązaniu dotychczasowych umów z dniem 31. marca br. a więc antydatowanych.
  8. Z informacji uzyskiwanych od naszych mieszkańców oraz z Ich indywidualnych rozliczeń końcowych wynika, że PWK „Płonia” w Barlinku nie dokonała żadnych odczytów wodomierzy lokalowych na koniec marca br. i tym samym nie został spełniony warunek skutecznego, zgodnego z prawem rozliczenia się z odbiorcami za świadczone usługi. Jednocześnie z przykładowych, końcowych rozliczeń przedłożonych nam przez mieszkańców wynika, że PWK „Płonia” w sobie tylko znany sposób dokonała rozliczeń z mieszkańcami. Ponadto obowiązująca taryfa dla wody i ścieków dopuszcza możliwość szacunkowego rozliczania jedynie w przypadku niesprawności wodomierza. (Taryfa wraz z uzasadnieniem opublikowana jest na stronie internetowej PWK „Płonia”).
  9. Brak odczytów wodomierzy lokalowych na dzień 31.03.2020 r. uniemożliwi również administracji Spółdzielni rozliczenie użytkowników lokali spółdzielczych za wodę i ścieki od dnia 01.04.2020 r.
  10. PWK „Płonia” zobowiązana jest rozliczyć wszelkie różnice, w tym ewentualne wpłaty dokonane przez użytkowników lokali w kwietniu i/lub w maju bezpośrednio z użytkownikami lokali w terminie 14 dni od daty rozliczenia końcowego dostarczonego mieszkańcom. Niedopuszczalne jest uzależnienie zwrotu nadpłaty z tytułu rozliczeń indywidualnych od rozliczeń ze Spółdzielnią. O zwrot nadpłat należy zwracać się bezpośrednio do PWK „Płonia”.

 

Na stronie internetowej Spółdzielni www.smpiastbarlinek.pl umieściliśmy skany ugody sądowej, porozumienia, korespondencję między PWK „Płonia a Spółdzielnią. Umożliwi to Państwu zapoznanie się z dokumentami źródłowymi i dokonanie własnej oceny zasadności działań PWK w sprawie rozliczeń końcowych:

 

 

Podsumowując powyższe wyjaśnienia Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „PIAST” w Barlinku stoi na stanowisku, że zarówno wypowiedzenie umów indywidualnych między PWK „Płonia” w Barlinku a użytkownikami lokali spółdzielczych na dzień 31 marca br. i dostarczenie mieszkańcom pod koniec kwietnia, jak i sporządzenie indywidualnych rozliczeń końcowych bez dokonania odczytów stanu wodomierzy lokalowych jest działaniem nie znajdującym podstaw w obowiązującym prawie. W przypadkach trudności ze strony PWK „Płonia” w dostarczeniu rozliczeń końcowych na podstawie odczytów wskazań wodomierzy lokalowych dokonanych na koniec marca 2020 r. sugerujemy wysyłanie skarg do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców opracowaliśmy przykładowy wzór skargi (wzór do pobrania na stronie internetowej naszej Spółdzielni).